آنفولانزا ؛ پیشگیری و درمان

به گزارش مجله سرگرمی، افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند به سبب ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنشان احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

آنفولانزا ؛ پیشگیری و درمان

آنفولانزا نوعی عفونت ویروسی شایع در فصل زمستان است که می تواند خطرناک باشد. برای بیشتر افراد دوره بیماری آنفولانزا 7 تا 10 روز طول می کشد. بچه ها و کهنسالان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. در خبرنگاران بعضی از عوارض آنفولانزا را توضیح می دهیم .

تشدید بیماری آسم

عفونت آنفولانزا می تواند موجب حمله شدید آسم یا تشدید علائم این بیماری تنفسی گردد زیرا افراد مبتلا به آسم با تورم و حساسیت جهتهای هوایی روبرو هستند و ویروس آنفولانزا می تواند التهاب جهت های هوایی را بیشتر کند.

سینه پهلو

سینه پهلو یک عفونت جدی است که به واسطه التهاب کیسه های هوایی در ریه ها شکل می گیرد و این شرایط می تواند به واسطه ابتلا به آنفولانزا روی دهد. موارد شدید سینه پهلو مکن است مرگبار باشند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، تزریق واکسن سینه پهلو یا پنوموکوک را برای بزرگسالان 65 سال به بالا و دیگر گروه های در معرض خطر به منظور پیشگیری از این بیماری توصیه نموده است.

تشنج

ویروس آنفولانزا می تواند با سرایت به مغز موجب مننژیت یا تشنج گردد، اما این شرایط بسیار نادر است. بچه ها مبتلا به آنفولانزا و با دمای بدن بیش از 38 درجه ممکن است تشنج ناشی از تب را تجربه نمایند اما تشنج در بزرگسالان شایع نیست.

زایمان زودرس

یکی از عوارض آنفولانزا زایمان زودس در خانم های باردار است. به طور کلی، سیستم ایمنی زنان باردار ضعیف است و زایمان زودرس نه فقط به واسطه یک ویروس خاص، بلکه به دلیل بیماری های دیگر در دوران بارداری ممکن است روی دهد. واکسیناسیون موثرترین روش برای پیشگیری ازابتلا به این بیماری است.

حمله قلبی

افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند به سبب ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن شان احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. مطالعات نشان داده است احتمال حملات قلبی در هفته اول بیماری افزایش می یابد. التهابات قلبی به سبب آنفلوآنزا می تواند احتمال لخته شدن خون در رگ ها را افزایش دهد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و آنهایی که یکبار سکته مغزی را تجربه نموده اند باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفولا نزا مبتلا نشوند.

دیابت

دیابت؛ کارایی سیستم ایمنی را برای مقابله با عفونت ها کاهش می دهد و آنفولانزا می تواند کنترل قند خون را سخت کند. همچنین، بی اشتهایی ناشی از آنفولانزا می تواند رژیم غذایی مبتلایان به دیابت را مختل کند و موجب افت قند خون آنها گردد

برونشیت

برونشیت به التهاب نایژه ها در شش گفته می گردد. این عارضه در اثر تورم نای یا نایژک ها بروز می نماید و به علت عفونت به وسیله باکتری ها و ویروس ها یا در اثر تحریکاتی مانند هوای آلوده و سیگار کشیدن ایجاد می گردد.

مبتلایان به این بیماری باید مقدار زیادی مایعات بنوشند، اما از نوشیدنی های حاوی کافئین پرهیز نمایند.

استراحت کافی و مصرف داروی ضد التهاب و ضد سرفه بدون نسخه هم اشکالی ندارد.رطوبت هوای درون خانه با دستگاه های مرطوب نماینده یا بخور سرد افزایش یابد.ضمناً در بیمار مبتلا به برونشیت ترک سیگار باعث افزایش طول عمر می گردد،

استفراغ شدید

استفراغ و اسهال ناشی از آنفولانزا در بچه ها بیشتر از بزرگسالان شایع است. بدن بیمار ممکن است در مبارزه با نفولانزا آب زیادی از دست بدهد اگر همراه با استفراغ، تنگی نفس و ناتوانی در راه رفتن را عارض گردد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

عفونت های سینوس و گوش

عفونت های سینوس و گوش یکی دیگر از عوارض آنفولانزا است که با یک دوره مصرف آنتی بیوتیک توسط پزشک قابل درمان است. اما عفونت گوش ممکن است به حدی شدت یابد که مجرای گوش را مسدود کند.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75993

به "آنفولانزا ؛ پیشگیری و درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفولانزا ؛ پیشگیری و درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید