واکسیناسیون 5 میلیون آمریکایی نیمه کاره مانده

به گزارش مجله سرگرمی، بر اساس گزارش ها، بیش از پنج میلیون آمریکایی نخواسته یا به دلیل مسائل موجود در فرایند واکسیناسیون نتوانسته اند دوز دوم واکسن خود را برای ایمن شدن در مقابل کرونا به موقع دریافت نمایند.

واکسیناسیون 5 میلیون آمریکایی نیمه کاره مانده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بیش از پنج میلیون نفر در آمریکا نتوانسته اند دوز دوم واکسن خود را دریافت نمایند، فرایند رو به رشدی که می تواند بازگشت این کشور به شرایط عادی را مختل کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اظهار داشت تعداد افرادی که دوز دوم یکی از دو واکسن آمریکایی فایزر یا مدرنا را از دست می دهند از ابتدای طرح واکسیناسیون ملی در این کشور بیش از دو برابر شده است. پنج میلیون نفر معادل هشت درصد کل افرادی است که دوز اول یکی از دو واکسن مذکور را دریافت نموده اند.

طبق گزارش این روزنامه، بعضی از این افراد کسانی بوده اند که به دلیل مسائل مربوط به دسترسی به واکسن نتوانسته اند دوز دوم را دریافت نمایند. بعضی دیگر گفتند بعد از زدن دوز اول به آن ها گفته شد که دوز دوم را باید از شرکت دیگری دریافت نمایند که عده ای از آن ها توانستند واکسن مناسب را به موقع تزریق نمایند و عده ای دیگر منصرف شدند.

به گزارش وبگاه خبری هیل، چند نفر از کسانی که نیویورک تایمز با آن ها صحبت کرد، ترس از عوارض جانبی را علت دریافت نکردن دوز دوم اظهار داشتند، در حالی که بعضی دیگر گفتند احساس می نمایند همان یک دوز از آن ها محافظت می نماید.

دو واکسن فایزر و مدرنا که در آمریکا فراوری و ثبت شده اند برای ایجاد ایمنی باید در دو نوبت تزریق شوند، اما واکسن جانسون اند جانسون در یک دوز تزریق می گردد.

علی رغم برنامه واکسیناسیون ملی در آمریکا، این کشور هنوز نتوانسته به شرایط باثباتی برسد و همچنان به لحاظ شمار ابتلا و فوتی در صدر جدول کشور های درگیر دنیا واقع شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز بیش از 32 میلیون ابتلا در این کشور ثبت شده و 572 هزار نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143115

به "واکسیناسیون 5 میلیون آمریکایی نیمه کاره مانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 5 میلیون آمریکایی نیمه کاره مانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید