محمد بن سلمان به دنبال رسیدن به مقام پادشاهی قبل از فوت ملک سلمان است

به گزارش مجله سرگرمی، یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تحولات اخیر در عربستان سعودی اظهار کرد: در ادامه جنگ قدرتی که از مدت ها پیش در عربستان شروع شده است ، محمد بن سلمان این روزها برای رسیدن به مقام پادشاهی عربستان تسویه حساب خونینی را در خاندان آل سعود شروع نموده است .

محمد بن سلمان به دنبال رسیدن به مقام پادشاهی قبل از فوت ملک سلمان است

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص اقدام اخیر محمد بن سلمان در بازداشت مجدد تعدادی از شاهزاده های آل سعود از جمله کسانی که به نظر می رسد با محمد بن سلمان و رسیدن او به مقام پادشاهی عربستان مخالف هستند، گفت: از زمانی که محمد بن سلمان به صورت غیر متعارف به عنوان ولیعهد پادشاه عربستان انتخاب شد ، جنگ قدرت در این کشور شروع شد و اکنون شتاب بیشتری گرفته است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر از محمد بن سلمان به عنوان رهبر جریان اصلاحات عربستان یاد می گردد و جریان سنت گرا و محافظه کار در عربستان مخالف اقدامات او از جمله ادامه حملات این کشور به یمن هستند ، ادامه داد : به نظر می رسد جنگ قدرتی که در خاندان آل سعود شروع شده، اکنون به نقطه پایانی خود نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه محمد بن سلمان با حمایت آمریکا و دادن باج های سنگین ، اقدامات خود برای رسیدن به پادشاهی عربستان را شدت بخشیده است ، اضافه نمود : او تعدادی از شاهزاده های سعودی مخالف خود را به بهانه کوشش برای انجام کودتا بازداشت نموده است در حالی که به نظر می رسد خود اقدام محمد بن سلمان در بازداشت این شاهزاده ها یک کودتا برای رسیدن به قدرت و حذف رقبا در این زمینه است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این که محمد بن سلمان از نظر ساختار فکری و رفتاری شبیه صدام حسین است، اضافه نمود: من نام محمد بن سلمان را صدام ثانی گذاشته ام چرا که او به مانند صدام حسین وارد عرصه قدرت شده و به مانند او عمل می نماید، برای نمونه صدام حسین برای افزایش قدرت خود به ایران حمله کرد و محمد بن سلمان نیز در راستای پیشبرد اهداف خود در عربستان و منطقه به یمن حمله نموده است .

کنعانی مقدم با اشاره به مسائل اقتصادی عربستان از جمله کسری بودجه این کشور در پی کاهش قیمت نفت توضیح داد : سعودی ها در بودجه سال 2020 خود بر روی فروش سهام آرامکو برنامه ریزی وسیعی نموده بودند ولی پس از حمله یمن ها به آرامکو ارزش سهام آن سقوط کرد و پیش بینی سعودی ها برای تحقق درآمدهای اقتصادی از فروش سهام آرامکو ناکام ماند .

وی با بیان اینکه محمد بن سلمان برای رسیدن به مقام پادشاهی یک تسویه حساب خونینی را برای حذف رقبا و مخالفین خود در پیش گرفته است، ادامه داد : به نظر می رسد محمد بن سلمان ترجیح می دهد که قبل از فوت پدرش ، به مقام پادشاهی برسد تا بتواند از قدرت ملک سلمان برای تسویه حساب با رقبایش استفاده کند.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور نوروز، بهار

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت| تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75677

به "محمد بن سلمان به دنبال رسیدن به مقام پادشاهی قبل از فوت ملک سلمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بن سلمان به دنبال رسیدن به مقام پادشاهی قبل از فوت ملک سلمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید