فراوری و افزایش دستگاه های نانو الیاف برای فراوری ماسک N95 در کشور

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،گفت: در نظر داریم دستگا ه های صنعتی یا خط فراوری نانو الیاف را افزایش دهیم و در فراوری ماسک N95 به خودکفایی برسیم.

فراوری و افزایش دستگاه های نانو الیاف برای فراوری ماسک N95 در کشور

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: در حال حاضر بعضی از ماسک ها به صورت سنتی فراوری می شوند و بیشتر وابسته به واردات مواد اولیه هستند و در عین حال در این نوع ماسک ها تنفس پذیری به راحتی صورت نمی گیرد.

وی اضافه نمود: ماسک های N95 با تکنولوژی نانو الیاف فراوری می شوند و از افزایش قابلیت فیلتراسیون و تنفس پذیری خوبی برخوردار هستند و قابلیت تحمل بالایی دارند.

برخورداری کشور از تکنولوژی نانو الیاف

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی افزود: در کشور از تکنولوژی نانو الیاف برخوردار هستیم و طبیعتا رویکردمان این بود که بتوانیم افزایش ماسک های N95 را با تکنولوژی نانو در کشور افزایش دهیم که خوشبختانه به این امر مهم دست یافتیم و کادر درمانی با ماسک هایی با قابلیت بالا تامین شدند.

سرکار گفت: در حال حاضر در نظر داریم دستگاه های صنعتی یا خط فراوری نانو الیاف را افزایش دهیم. فرهنگ استفاده از ماسک نه تنها در ایران بلکه در جهان خیلی گسترش پیدا نموده و بعد از برطرف بحران کرونا قطعا بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و کشورها باید کوشش نمایند تا از نظر فراوری ماسک از جمله ماسک N95 خودکفا شوند.

فراوری روزانه 250 هزار ماسک

وی با بیان اینکه تقاضای فوق العاده بالایی در خط فراوری دستگاه های نانو الیاف ایجاد خواهد شد، گفت: سعی می کنیم برای راه اندازی خط فراوری آمادگی داشته باشیم و شرکت هایی که ماسک های معمولی فراوری می کردند بتوانند دستگاه ها را خریداری نمایند یا متریال با قابلیت N95 را دریافت نمایند و با همت بالا بتوانیم دستگاه ها یا مترایل N95 را صادر کنیم. تمرکز خوبی در این زمینه صورت گرفته و معاونت علمی و دکتر ستاری توجه خاصی به این موضوع دارند و یاری می نمایند که این برنامه در کشور به خوبی اجرایی گردد. باید آمادگی کامل داشته باشیم که تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی به صورت انبوه در ایران فراوری گردد و جوابگوی احتیاجمند داخلی و خارجی باشیم.

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی در سرانجام به فعالیت های ستاد نیز اشاره نمود و گفت: تمام جهان نسبت به ویروس کرونا غافلگیر شدند و ما یکسری از خطوط فراوریی که در رابطه با فیلترهای خودرو و نیروگاهایی که از نانو فیلتر بودند را تغییر کاربری دادیم و برای فراوری مدیای ماسک N95 به کار گرفتیم. در حال حاضر ظرفیت فراوری را از روزی 20 هزار ماسک به روزانه 250 هزار ماسک در روز رساندیم که این تعداد احتیاج کادر درمانی کشور را تامین می نماید که قطعا کافی نیست. آغاز به فراوری و افزایش دستگاه ها نموده ایم تا صادرات مدیا را به خارج از کشور داشته باشیم و قابلیت تامین مدیای ماسک N95 را با استفاده از تکنولوژی نانو الیاف برای ماسک سازان داخلی داشته باشیم.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84080

به "فراوری و افزایش دستگاه های نانو الیاف برای فراوری ماسک N95 در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری و افزایش دستگاه های نانو الیاف برای فراوری ماسک N95 در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید