اهدای لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیرکل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی کشور و ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در حاشیه آنالیز فرایند پفراینده ثبت جهانی شیراز و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس با شهردار شیراز ملاقات کردند.

اهدای لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیرکل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی کشور، غدا هیجاوی، رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی، احمد الفارسی و ویدا توحدی، ارزیابان این شورا، مصیب امیری، مدیر کل و حیدر علی زاهدیان نژاد، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس، حسین همتی، رئیس اتحادیه تعاون صنایع دستی استان فارس با همراهی هیاتی ظهر امروز، سه شنبه 26 آذر 98 در حاشیه آنالیز فرایند پفراینده ثبت دنیای شیراز و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پارس با شهردار شیراز ملاقات کردند.

بنابراین گزارش، در این جلسه، پویا محمودیان، ضمن تشکر از حمایت های رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی و همکارانشان از صندلی صنایع دستی ایران، از نامزد شدن همزمان چهار شهر شیراز، زنجان، ملایر و قاسم آباد برای اولین بار در تاریخ شورا، به منظور دریافت عنوان شهر دنیای صنایع دستی اطلاع داد.

معاون صنایع دستی کشور گفت: توجه بیش از گذشته به ظرفیت غنی صنایع دستی کشور، علاوه بر ایجاد انگیزه و حس رقابت در هنرمندان کشور، منجر به کسب رتبه نخست ایران در ثبت شهرها و روستای دنیای شد.

در ادامه غدا هیجاوی اضافه نمود: صدرنشینی ایران در دنیا، بیانگر کوشش هنرمندان صنایع دستی برای معرفی ایران به عنوان یک کشور فرهنگی در دنیاست.

رئیس منطقه غرب آسیا و اقیانوسیه شورای دنیای صنایع دستی در تشریح بازدید صبحگاهی خود از کارگاه های صنایع دستی دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز، با ابراز خرسندی از آغاز ماموریت خود از یک مرکز دانشگاهی، گفت: آموزش، نقش مهمی در ارتقای صندلی صنایع دستی و حفظ آن خواهد داشت و در این بازدید کوشش مسئولان برای حمایت از صنایع دستی در حوزه آکادمیک مشهود بود.

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و برشمردن داشته های ملی و دنیای در حوزه های فرهنگی، ادبی، تاریخی، فلسفی و هنری، این شهر را پایتخت فرهنگی ایران نامید که شایسته کسب عنوان شهر دنیای صنایع دستی شدن است.

شهردار شیراز از راه اندازی بازارچه هنر شیراز در یک گذر گردشگری بافت تاریخی- فرهنگی این شهر اطلاع داد و توضیح داد: این بازارچه نمونه کوچکی از بازار وکیل شیراز است و به زودی توسط مسئولین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با هدف ایجاد فرصت عرضه و فروش مستقیم تولیدات هنرمندان صنایع دستی و توسعه اقتصاد این حوزه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

در انتها این جلسه، لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس و شهردار شیراز اهدا شد.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور نوروز، بهار

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت| تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64022

به "اهدای لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیرکل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای لوح شهر ملی صنایع دستی به مدیرکل میراث فرهنگی فارس و شهردار شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید